بهترین و بزرگترین مرکز دانلود و خرید وفروش پروژه های پایان نامه دانشجویی و تحقیقات آماده و کارآموزی به صورت حرفه ای فایل های آموزشی و فایل های پاورپوینت
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
فروشگاه فروشگاه بزرگ علم فایل فروشگاه خرید و فروش مقاله و تحقیق

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود.ضمنا برای اینکه راحت تر محصول مورد نظرتون رو پیدا کنید از قسمت (جستجوی محصولات) بالای صفحه استفاده کنید. با تشکر

دانلود مقاله کامل درباره تحولات بنيادي و فرآيندة آموزش از راه دور

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه :17

 

 

 

بخشی از متن مقاله

 

تحولات بنيادي و  فرآيندة آموزش از راه دور

 

تكنولوژي و جامعه

 

تغييرات اجتماعي كه در دهة گذشته به وقوع پيوسته موثر بوده و بر انتقال ساختار جامعه توسعه يافته و زيربناهائي كه بر پايه آنها شكل گرفته تاثير گذارده است. واضح است كه بخش اعظمي از اين تغييرات مبتني بر كامپيوترهاي پيشرفته و تكنولوژي ارتباطي، بويژه اينترنت، مي‌باشد كه بر تمامي وجوه توسعه و برنامه‌هاي اجتماعي تاثير گذارند. (web-based Education. Com.2000)

 

بنظر مي‌رسد تا سال آينده (2002) حدود 600 ميليون نفر در سرتاسر جهان به اينترنت پيوسته و يا حداقل در زمانهاي خاصي از شبكه استفاده كنند. اين در حالي است كه تا سال 2007، 80% از مردم كشورهاي صنعتي به اينترنت خواهند پيوست . (Wei yu ، 2000)، تا پايان دهة اول از قرن بيست و يكم، اكثر مردم در كشورهاي توسعه يافته و كشورهاي در حال توسعه ، بدون شك از اينترنت با سرعت بالايي  براي منافع اقتصادي، علمي، فرهنگي، سياسي، آموزشي و … استفاده خواهند كرد .

 

چنين تغييراتي ، هم آنهائي كه ما تجربه شان كرده‌ايم وهم آنهائي كه بدون شك در سالهاي بعد واقع خواهند شد، بسيار بزرگتر از انتظاراتي است كه با ظهور تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي در گذشته مد نظر بود (Adell، 2000) .هر چند تكنولوژيهاي پيشين (چاپ، تلفن، راديو، سينما وتلويزيون) انقلابي واقعي در زمان خود محسوب شدند، تكنولوژي‌هاي نوين كه در جامعة فعلي ما نفوذ كرده‌اند تاثير بسيار عظيمتري داشته‌اند؛ چرا كه از ابعاد، سرعت و ظرفيت جهاني براي رشد خود برخوردارند.

 

بهر حال نبايد فراموش كرد كه عليرغم رشد گستردة تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي در بخشهاي صنعتي و افزايش نفوذ آنها دركشورهاي توسعه يافته، در صد زيادي از جمعيت دنيا از پيشرفتهاي تكنولوژي كه انقلابي در زندگي، كار و ارتباط مردم محسوب مي‌شود، بازمانده‌اند. نزديك به 90% از كاربران اينترنت در كشورهاي صنعتي هستند. بعبارتي ديگر تعداد، استفاده كنندگان اينترنت در آفريقا وخاورميانه تنها 1% از كل راتشكيل مي‌دهد (2001، OIT).

 

 

 

2ـ تاثير تكنولوژي بر يادگيري باز و يادگيري از راه دور

 

جهان آموزش نمي‌تواند از اين واقعيات تكنولوژيكي چشم پوشي كند. مي‌توان از آن بعنوان موضوعي براي مطالعه ويا وسيله‌اي براي استفاده بمنظور آموزش افرادي كه قبلاً از محيطهاي خارجي براي سازماندهي امورشان در جامعه استفاده مي‌كرده‌اند، كمك گرفت. و نوعي از آموزش كه بيشترين آمادگي را براي استفاده از نوآوريهايي تكنولوژيكي از آغاز تا كنون نشان داده است، آموزش از راه دور مي‌باشد.

 

اكنون يادگيري فردي و گروهي موثر بدون توسل به فضاهاي آموزشي سنتي امكان پذير گرديده است و دسترسي به اقسام مختلف دانش، تسهيل يافته؛ هر چند چنين تسهيلاتي براي آموزش و يادگيري همچنان ريسك مربوط به خود را دارند.

 

گرايشات ذيل در ارتباط با اين تكنولوژي و آموزش از راه دور در ابتداي هزارة جديد مي‌تواند مورد شناخت قرار گيرد:

 

  • گرايش به توسعة فزآينده تكنولوژي‌هاي فرهيخته و كاربردشان در آموزش، خود بازگو كننده اين واقعيت است كه در كلاسهاي مرسوم و آموزش از راه دور، بمنظور برآوردن تقاضاي روبه رشد براي آموزش به روز در جامعه امروز، مي‌بايست بر موانع متعددي غلبه پيدا كرد.
  • گسترش قابل ملاحظه‌و توسعة مورد انتظار در آموزش / يادگيري از طريق اينترنت، در كشورهاي توسعه يافته، در طي چند سال آتي، بيش از نيمي از آموزش پيشنهاد شده براي جمعيت بزرگسال از طريق اينترنت و تحت عناوين آموزش مجدد و برنامه‌هاي به روز كننده ارائه خواهد شد (2000، web-Based Education Commision) ، و بيشتر دانشگاهها از اينترنت براي آموزش استفاده خواهند كرد.
  • بسط و گسترش اينترنت بمنظور آنكه آموزش مبتني بر وب براي اكثريت مردم با هزينه پايين و ياحتي بدون هزينه در مراكز عمومي همچون مدارس، شهرداريها ،موزه‌ها، كتابخانه‌ها، مراكز آموزشي، سوپرماركتها، فرودگاهها و ايستگاههاي قطار و اتوبوس قابل دسترسي باشد.
  • افزايش سرعت، خطوط فيبرنوري،ارتباطات بوسيلة RF، ماهواره و شبكة قدرت، ADSL، موبايل اينترنت،اينترنت 2 و 0000 كه سبب كاهش هزينه‌هاي ارتباطي شده و كاربران مي‌توانند از گلچيني از مزايا درمحيطهاي يادگيري مجازي استفاده نمايند.

 

ايجاد رقابت بين راه اندازان سايتهاي اينترنتي و موسسات آموزشي كه سبب دسترسي به آموزشهائي با محتوا، با كيفيت بالاتر وهزينة كمتر خواهد شد.

 

  • در اين اولين دهه از قرن بيست و يكم، بازار آموزش به مكاني جذاب براي تجارب بسياري از شركتهاي نرم افزاري تبديل مي‌شود، به نوعي مي‌توان گفت آموزش بخشي از اقتصاد خواهد شد كه در آن عرضه و تقاضا را محصولات آموزشي با كيفيت تشكيل خواهند داد.

 

تلفن همراه؛ كه اكثريت مردم در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه به آن دسترسي دارند؛ به وسيله غيرقابل اجتناب در آموزش مردمي كه مدام در حال جابجائي هستند تبديل مي‌شود. تكنولوژيهاي شبيه WAP، GPRS  و UMTS در تمامي فعاليتها و آموزشهائي كه انتظار نمي‌رود ، تاثير خواهند گذاشت.

 

  • تاثير مشابهي از يادگيران ديجيتالي شخصي (PDA) وسازمان دهندگان و مشاغلي كه با كامپيوترها سروكار دارند انتظار مي‌رود؛ كه كوچك سازي آنها را به كامپيوترهاي جيبي و يا منشي‌هاي موبايلي تبديل كند كه تمام مزايا وسودمنديهاي اينترنت امروزي را داشته و در آينده مي‌توانند همانند PC هاي مرسوم با ظرفيتهاي بالا عمل نمايند.

 

توسعة استانداردها در طراحي موارد مربوط به بررسيهاي مواد و وسايل يادگيري، كه بر پايه‌هاي مديريت دانش و آموزش موجود و محيطهاي مجازي سبب كارآمد ساختن عملكرد آنها، به منظور حداكثر كردن سادگي استفاده از اين وسايل توسط معلمان و دانش آموزان مي‌گردد. اين استاندارد سازي بمنظور ساده سازي بيشتر در بهره برداري كامل معلمان از امكانات و كمك بيشتر به دانش آموزان صورت مي‌گيرد.

 

  • توافقات و ادغامهاي آتي در بين شركتهاي قدرتمند كه در امر آموزش و يادگيري مجازي فعاليت دارند، سبب كاهش تعدد كيفيتهاي پيشنهادي در بازار آموزش مي‌گردد.اين امر فرآيند انتخاب بهترين محصول ، مناسب با نيازهاي هر موسسه، برنامه و يا رشته را ساده‌تر مي‌كند.
  • تكنولوژيهائي شبيه به صوت وحركت، تبديل متن به صوت، تبديل زبان و شناوري حسي بمنظور بهبود امكانات ارتباطات انساني همانند گزينه‌هائي براي بهبود دسترسي به اطلاعات  و محتوا ظاهر خواهند شد؛ همانگونه كه تعاملات عمودي (استاد ـ شاگرد) و تعاملات افقي (شاگرد ـ شاگرد) اينگونه عمل مي‌كنند.

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 5,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file05_1803639_4843.zip12.6k





نظرسنجی
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟
filesell filesell