بهترین و بزرگترین مرکز دانلود و خرید وفروش پروژه های پایان نامه دانشجویی و تحقیقات آماده و کارآموزی به صورت حرفه ای فایل های آموزشی و فایل های پاورپوینت
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
فروشگاه فروشگاه بزرگ علم فایل فروشگاه خرید و فروش مقاله و تحقیق

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود.ضمنا برای اینکه راحت تر محصول مورد نظرتون رو پیدا کنید از قسمت (جستجوی محصولات) بالای صفحه استفاده کنید. با تشکر

دانلود مقاله کامل درباره نگهداري وتعميرات مبتني برقابليت اطمينان (RCM)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :49

 

بخشی از متن مقاله

نگهداري وتعميرات مبتني برقابليت اطمينان (RCM)

-مقدمه :

      شكل گيري مفهوم "[1]  RCM" به دهه 1960 ميلادي برمي گردد، زماني كه صنعت هوايي داخلي آمريكا اولين روش " RCM " را توسعه داد . جهت پياده سازي اين استراتژي گروههايي به نام  (  Maintenance Steering Groups[2])  تشكيل شد . اولين نسخه RCM بنام MSG1 در سال 1968 انتشار يافت و ...

ويرايش بعدي آن با نام MSG2 در سال1970 منتشر شد .درسال 1978 به درخواست سازمان دفاع آمريكا تحقيقات برروي اين روش در صنايع هوايي آمريكا صورت پذيرفت وگزارش تحت عنوان " Reliability Centered Maintenance " تنظيم شد . اين گزارش مبناي شكل گيري MSG3   در سال 1980 قرار گرفت . MSG3 در سالهاي 1988 و 1993  نيز مورد بازبيني قرار گرفت و در نهايت درسالهاي 2001 و 2002  به ترتيب نسخه هاي 2001. MSG3 و 2002.MSG3  آن شكل گرفتند. اين روش امروزه جهت توسعه برنامه هاي نگهداري تعميرات تحت عنوان  Prior To Service جهت هواپيماهاي جديد بكار  مي رود.MSG3 بعنوان پايه شكل گيري استاندارد RCM درصنايع دفاعي و بسيار صنايع ديگر بكار برده شده است. عمده ترين وكاربردي ترين توسعه اين روش درصنايع با نام RCM2 شناخته مي شود .

2-نگهداری و تعمیرات و RCM :

      از دیدگاه مهندسی ، اصولاً دو موضوع در رابطه با مدیریت بر هر سرمایه فیزیکی وجود دارد. اول اینکه باید این سرمایه نگهداری ( Maintain ) شود ، ثانیاً هر از چند گاهی ممکن است نیاز به اصلاح ( Modify ) پیدا نماید. دائرة المعارف مشهور Oxford نگهداری را عمل تداوم ، و دائرة المعارف Webster نگهداری را نگاهداشت در حالتی زنده معنی نموده اند. در نتیجه تعاریف فوق مارا به این اندیشه سوق می دهند که لغت Maintenance می تواند مراقبت و نگهداری کردن از چیزی باشد. از طرفی دیگر ، این فرهنگهای لغات ، بیان می دارند که اصلاح چیزی به معنی و مفهوم تغییر در چیزی است. امادر اینجا جنبه مدیریت بر تجهیزات مد نظر نیست و تنها همان جنبه نگهداری و به اصطلاح علمی " نت " مد نظر می باشد. بنابر این زمانی که تصمیم به نگهداری و تعمیر دستگاهی می گیریم دو ویژگی را می بایست مد نظر قرار دهیم ، این ویژگی ها عبارتند از ؛ اول اینکه بدانیم چه چیزی می تواند عامل تداوم حیات باشد ؟ ، و ثانیاً اینکه حالت حیات که می بایست بدنبال آن بود چیست ؟

این پرسشها را می توان اینگونه پاسخ داد که ، قبل از هر چیز هر سرمایه فیزیکی به این دلیل وارد سرویس می شود که احتیاجات کسی را برآورده سازد. به عبارت دیگر ، کاربران انتظار کار و یا کارهای مشخصی از

 

این دستگاه دارند. بنابراین ، در زمانیکه ما اقدام به نگهداری و تعمیر دستگاهی می نماییم ، حالتی را که ما می بایست حفظ نماییم باید به گونه ای اجرا شود که کاربران انتظار آن را دارند.

 

2-1- تعریف جامع نت :

      اطمینان از اینکه سرمایه های فیزیکی طبق خواسته های کاربرانشان ادامه به کار دهند. آنچه را که کاربران از تجهیزات انتظار دارند کاملاً بستگی به محل و نحوه بکارگیری آنها دارد.و یعنی در اصطلاح علمی بستگی به Operating Context دستگاه دارد. این خصوصیت ما را به تعریف جامع تری از نت یعنی همان RCM هدایت می نماید.

 

3-نگهداری و تعمیرات مبتنی برقابلیت اطمینان"RCM " :

      فرآیندی است که برای تعیین تمامی نیازمندیهای نت هرگونه سرمایه فیزیکی و با توجه به شرایط عملیاتی آن بکار برده می شود. حال اگر این تعریف را با تعریف جامع نت در یکدیگر تلفیق نماییم ، تعریف جامع تری از RCM بدست می آید.

 

3-1- تعریف جامع RCM :

      فرآیندی است که اولاً ، معین می کند چه کارهایی می بایست برای تداوم عمر هر گونه سرمایه فیزیکی انجام شود. ثانیاً اینکه ، انتظاراتی را که کاربران از تجهیزات دارند ضمانت و عملی می نماید.

 

3-2- اهداف RCM  :

RCM       بدنبال اين است كه عمركاركردي تجهيزات را افزايش بدهد. RCM درجهت دستيابي به سطحي از" قابليت اطمينان ذاتي" دستگاه يا تجهيزات درزماني كه قابليت ذاتي آن دستگاه ازطريق يك برنامه نت قابل حصول مي باشد گام برمي دارد. اين سطح ازقابليت اطمينان عبارت است ازسطحي ازعملكرد دستگاه كه نمي توان آنرا ازطريق طراحي مجدداً ارتقاء داد.

3-3 RCM- و پرسشهاي اساسي :

RCM درفرآيند تكميل خود به هفت پرسش اساسي پاسخ مي دهد:

  1. كاركردهاي استاندارد اجرايي يك تجهيزدرشرايط عملياتي چيست ؟
  2. علائم ازكارافتادگي كه مؤيد عدم كاركرد استاندارد دستگاه است چيست ؟
  3. چه عواملي موجب ايجاد هريك ازشكستهاي كاركردي مي شوند ؟
  4. زمانيكه هريك ازحالات ازكارافتادگي رخ دهدچه اتفاقي ممكن است رخ بدهد؟
  5. پيامدهاي ناهنجاراساسي حاصل ازوقوع حالتهاي شكست چيست ؟
  6. چه كاري را مي توان براي جلوگيري ازحالات شكست انجام داد ؟
  7. درصورت عدم امكان استفاده ازتكنيكهاي معمول نت ، چه كارهايي مي توانيم انجام دهيم ؟

 

3-3-1- پرسش اول :

 كاركردهاي استاندارد اجرايي يك تجهيزدرشرايط عملياتي چيست ؟

زمانيكه كاركردهاي استاندارد هر يك از تجهيزات در فرآيند عمليات معلوم شد اين مسأله روشن مي شود كه هريك ازفرآيندها تأسيسات چه كاري انجام مي دهند وهمچنين اصطلاح " خراب شدن " دقيقاً درچه مفهومي است بنابراين قدم اول درفرآيند عملي RCM تعين سطح عملكرد و كارايي هريك ازقسمتها است .

 

3-3-2- پرسش دوم :

علائم از کار افتادگی که مو ید عدم کارکرد استاندارد دستگاه است چیست ؟

همانگونه که در پاسخ به پرسش اول مطرح کردیم اهداف نت عملاً با تعیین کارکردهای دستگاه و انتظارات کاری مربوطه شروع می شود. اما باید دید که چگونه نت این اهداف را محقق می سازد. به نظر می رسد تنها عاملی که منجر به جلوگیری از انجام کار استاندارد خواسته شده از دستگاه می گردد بروز نوعی عیب و یا حالت از کار افتادگی در آن می باشد ، لذا نت با انتخاب رویکردی مناسب برای مدیریت از کار افتادگی به اهداف خود خواهد رسید. بنابراین قبل از اینکه بتوانیم ترکیب مناسبی از ابزارهای مدیریت شکست را مورد استفاده قرار دهیم ، آگاهی از اینکه واقعاً چه شکست هایی رخ می دهد امری ضروری به نظر می رسد. فرآیند RCM این تجزیه و تحلیل را در دو سطح انجام می دهد:

  • سطح اول : در این سطح مشخص می کند که چه مشخصه های کیفی غیر متعارف را می توان به یک وضعیت از کار افتاده نسبت داد.
  • سطح دوم : در این سطح از تجزیه و تحلیل اصولاً این پرسش را ایجاد می نماید که چه عواملی می توانند موجب هدایت دستگاه به سمت یک حالت از کار افتاده شوند.

پارادایم RCM حالت های از کار افتاده تجهیزات را که قبلاً در سطح اولیه تجزیه و تحلیل مطرح نمودیم با نام از کار افتادگی کارکردی و یا اصطلاحاً Functional Failure معرفی می نماید. زمانی که این از کار افتادگی های کارکردی در دستگاهی رخ دهند ، هر کدام از کارکردهای آن را به گونه ای تحت تأثیر قرار داده و موجب اختلال و کاستی در انجام استانداردهای کاری از قبل تعریف شده آن می گردد.

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 5,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file28_1806186_8714.zip32.5k





نظرسنجی
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟
filesell filesell