بهترین و بزرگترین مرکز دانلود و خرید وفروش پروژه های پایان نامه دانشجویی و تحقیقات آماده و کارآموزی به صورت حرفه ای فایل های آموزشی و فایل های پاورپوینت
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
فروشگاه فروشگاه بزرگ علم فایل فروشگاه خرید و فروش مقاله و تحقیق

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود.ضمنا برای اینکه راحت تر محصول مورد نظرتون رو پیدا کنید از قسمت (جستجوی محصولات) بالای صفحه استفاده کنید. با تشکر

دانلود تحقیق درباره تغيير جنسيت

دانلود تحقیق درباره تغيير جنسيت

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*
فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد صفحه: 34

 

سخنى درباره تغيير جنسيت

از برخى كتابهايى كه در اين موضوع نگارش يافته، به دست مى‏آيد كه ماده اصلى براى پديدار شدن جنس نر و ماده در رحم حيوان، گوناگون است، لكن ماده‏اى كه مبدا وجود است، تنها حامل يكى از اين دو جنس است نر و يا ماده بنابر اين نطفه به وجود آمده، يا نر است و يا ماده.

گاهى در آلت تناسلى اختلالهايى رخ مى‏دهد، به عنوان نمونه، بر اثر ضعف فعاليت تخمها، براى مرد آلت تناسلى زن پديدار مى‏شود و به سبب تراويدن مواد لازم از غير تخم،در زن آلت تناسلى مرد به وجود مى‏آيد.

بر اين اساس، آنچه از مادر زاده مى‏شود و حتى جنين در رحم مادر، يا مرد است و يا زن و اگر گاه، كسى هم آلت تناسلى مردان را داشته باشد و هم آلت تناسلى زنان را، از زمره كسانى به شمار مى‏آيد كه هر چند تشخيص جنسيت او دشوار است، لكن در واقع، يا مرد است و يا زن و در فقه از اين فرد به «خنثى‏» تعبير مى‏شود.

با اين وصف، از روايات چندى (كه سند پاره‏اى از آنها معتبر است) به دست مى‏آيد كه ممكن است انسانى پيدا شود كه در صحنه توليد نسل، هم نقش مرد و هم زن را ايفا كند.

به عنوان مثال، شيخ صدوق در من لايحضره الفقيه، در باب ميراث خنثى از كتاب فرائض، به سند صحيح خود، از عاصم بن حميد از محمد بن قيس از ابوجعفر(ع) نقل كرده است كه فرمود:

«شريح قاضى در حالى كه در مجلس قضاوت حضور داشت، ناگهان زنى وارد مجلس شد و گفت:

اى قاضى! ميان من و دشمنم قضاوت كن.

شريح به آن زن گفت: دشمنت كيست؟ زن گفت: تو هستى.

شريح گفت: راهش دهيد.

او را راه دادند و او وارد مجلس شد. سپس قاضى به او گفت:

شكايتت چيست؟ گفت: من، هم آنچه را مردان دارند دارم و هم آنچه را زنان دارند.

شريح گفت: امير مؤمنان(ع) بر اساس مجراى ادرار قضاوت مى‏كند.

وى گفت: من از هر دو مجرا ادرار مى‏كنم و از هر دو با هم قطع مى‏شود.

شريح گفت: به خداوند سوگند، من چيزى شگفت‏انگيزتر از اين نشنيدم. زن گفت: شگفت‏انگيزتر از اين هم است.

شريح گفت: آن چيست؟ گفت: شوهرم با من آميزش كرد و من از او بچه آوردم و نيز من با كنيزم آميزش كردم و او از من بچه آورد.

شريح [با شنيدن اين خبر] در حالى كه به شدت شگفت زده بود، دست بر دست زد.

آن گاه اميرمؤمنان(ع) آمد و شريح گفت: اى اميرمؤمنان! بر من چيزى وارد شده كه شگفت‏آورتر از آن را نشنيدم. سپس داستان آن زن را حكايت كرد.

آن گاه اميرمؤمنان(ع) در اين باره از آن زن پرسيد.

او، در پاسخ گفت: قضيه از همين قرار است.

اميرمؤمنان به او فرمود: شوهرت كيست؟ گفت: فلانى.

امام كسى را به دنبال او فرستاد و او را فراخواند و فرمود: آيا اين زن را مى‏شناسى؟ او گفت: بله، او همسر من است.

آن گاه از وى، درباره آنچه آن زن گفته بود پرسيد.

مرد گفت: قضيه همين طور است.

اميرمؤمنان(ع) به وى فرمود: تو شجاع‏تر از كسى هستى كه بر شير سوار مى‏شود; زيرا با اين وضعيت به وى نزديك مى‏شوى.

آن گاه اميرمؤمنان فرمود: اى قنبر! اين زن را به همراه يك زن [ديگر] به داخل خانه‏اى ببر تا دنده‏هاى او را بشمارد.

شوهر زن گفت: اى اميرمؤمنان! من نه مردى را نسبت به وى امين مى‏دانم و نه زنى را.

اميرمؤمنان(ع) فرمود: دينار خواجه [كه از صالحان كوفه و مورد اعتماد بود] را نزد من بياوريد.

آن حضرت فرمود: اى دينار! به همراه اين زن، وارد خانه‏اى شو و او را برهنه كن و به وى دستور بده كه لنگى بر خود ببندد و دنده‏هاى او را بشمار.

دينار اين كار را انجام داد و شمار دنده‏هاى او در سمت راست هفده و در سمت چپ هجده تا بود، از اين روى، امير مؤمنان(ع) لباس، كلاه و كفس مردانه بر تن او كرد و ردايى بر شانه او انداخت و او را جزء مردان به حساب آورد.

شوهر زن گفت: يا اميرمؤمنان! او دختر عمويم است و از من بچه دارد و در اين حال، شما او را جزء مردان به شمار مى‏آوريد؟ حضرت فرمود: من درباره او حكم خدا را صادر كردم; زيرا خداى تعالى حوا را از پهلوى چپ آدم آفريد و [از اين روى] شمار دنده‏هاى مردان ناقص و دنده‏هاى زنان كامل است.»

علامه مجلسى، در ذيل اين حديث نوشته است:

«اين خبر، در بين عامه اهل تسنن مشهور و در كتابهاى ايشان ثبت است. از اين روى، سيد، مفيد، و ابن ادريس، على رغم اين كه به خبر واحد عمل نمى‏كنند، به اين روايت عمل كرده‏اند.

علامه، قدس سره، سند روايت را صحيح دانسته و گفته است: كسانى كه اين خبر را ضعيف دانسته‏اند، به سند آن توجه نداشته‏اند.» شيخ طوسى، اين روايت را در «تهذيب‏» با تفاوت در برخى الفاظ، از ميسرة بن شريح نقل كرده است.

همچنين شيخ مفيد، اين روايت را در «ارشاد»، بخش قضاياى اميرمؤمنان(ع) نقل كرده است.

به اعتقاد من: روايت‏ياد شده اين معنى را در بر دارد كه آن شخص، هم نقش مرد و هم نقش زن را ايفا مى‏كرده، با اين وجود، اميرمؤمنان(ع) او را به مردان ملحق كرده است.

من درباره مضمون اين روايت با چند تن از پزشكان گفت و گو كردم، آنان گفتند: تاريخ پزشكى چنين چيزى را ياد نمى‏دهد.

همچنين اين گروه گفتند: تغيير جنسيت، در شخصى كه مرد است بدون نقص و يا در كسى كه زن است بدون نقص، شناخته شده نيست و حتى امكان ندارد. اما عمل جراحى كه در مورد خنثى اجرا مى‏شود، يعنى در مورد فردى كه هم آلت مرد را دارد و هم آلت زن را، هر چند يكى نسبت به ديگرى ضعيف‏تر باشد، بدين ترتيب است كه يكى از اين دو آلت را از خنثى بر مى‏دارند و در نتيجه، جنبه ديگر در وى تقويت مى‏شود.

در هر حال، عمل اصلاح جنسيت و يا تغيير آن، يا بر روى كسى انجام مى‏شود كه در بدن او تنها يك آلت وجود دارد، لكن پوست و يا چيزى ديگر آن را پوشانده است و با عمل جراحى اين پوست برداشته مى‏شود، تا صورت واقعى آلت آشكار گردد. يا اين عمل جراحى، روى كسى انجام مى‏شود كه هر دو آلت را دارد، هم آلت تناسلى مرد و هم آلت تناسلى زن را. در اين صورت، يكى از اين دو را از ريشه بر مى‏كنند، تا آلت ديگر تقويت‏شود و رشد كند و صاحب آن به وظيفه خود عمل كند.

يا اين كه عمل جراحى (اصلاح جنسيت و يا تغيير آن) روى شخصى انجام مى‏شود كه تنها يكى از دو آلت تناسلى را دارد و از زمره مردان به شمار مى‏آيد و يا از زمره زنان و هيچ گونه نقصى در خلقت آلت تناسلى وى وجود ندارد و عمل جراحى، بدين منظور روى وى انجام مى‏شود كه شخص از زمره يكى از دو جنس خارج و به جنس ديگرى ملحق شود. البته، اگر چنين چيزى امكان‏پذير باشد.

صورت نخست، به هيچ روى، تغيير جنسيت به شمار نمى‏آيد، بلكه از باب كشف واقعيتى است كه پرده و يا پوششى آن را پوشانده باشد و دليلى بر حرام بودن و يا واجب بودن اين عمل وجود ندارد، مگر اين كه ترك عمل جراحى، سبب شود كه شخص در حرام بيفتد و يا واجبى از او ترك شود كه در اين صورت، از باب مقدمه بر او واجب است كه عمل جراحى را انجام دهد، تا واجبى از او فوت نشود و در حرام نيفتد. اگر اين شخص، پيش از انجام عمل جراحى به واقعيت امر زن و يا مرد بودن خود يقين پيدا كند، بر وى واجب است كه به تكاليف مربوط به جنس واقعى خود عمل كند; زيرا عنوان جنس واقعى بر او صدق مى‏كند و در نتيجه، حكم مترتب بر اين جنس او را در بر مى‏گيرد و اين مطلب روشن است.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
15_631811_9154.zip19.9k





پروژه درس سیستم مدیریت اطلاعات (MIS): پیاده سازی سیستم اطلاعاتی در داروخانه (به همراه فایلهای طراحی در اکسس)

پروژه درس سیستم مدیریت اطلاعات (MIS): پیاده سازی سیستم اطلاعاتی در داروخانه (به همراه فایلهای طراحی در اکسس) لینک پرداخت و دانلود پایین صفحه فرمت فایل : Word تعداد صفحه : 27   اهداف سیستم هدف سیستم، بهینه­ سازی و اصلاح فعالیت­ های داروخانه و ایجاد یک سیستم پردازش تراکنش می­ باشد. به گونه­ای که این سیستم، عملیات مهم روزانه ­ی سازمان را اجرا و ثبت کند. عملیاتی همچون ثبت و نگهداری اطلاعات مالی یا موجودی محصولات، که قبلا به صورت دستی انجام می­ شده­ اند، مکانیزه ­ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان
نظرسنجی
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟
filesell filesell