بهترین و بزرگترین مرکز دانلود و خرید وفروش پروژه های پایان نامه دانشجویی و تحقیقات آماده و کارآموزی به صورت حرفه ای فایل های آموزشی و فایل های پاورپوینت
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
فروشگاه فروشگاه بزرگ علم فایل فروشگاه خرید و فروش مقاله و تحقیق

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود.ضمنا برای اینکه راحت تر محصول مورد نظرتون رو پیدا کنید از قسمت (جستجوی محصولات) بالای صفحه استفاده کنید. با تشکر

دانلود تحقیق کامل درمورد تست ارتعاش آكوستيك

دانلود تحقیق کامل درمورد تست ارتعاش آكوستيك

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*
فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد صفحه: 27

 

تست ارتعاش آكوستيك

فضاپيما در معرض محيط‌هاي ديناميك متفاوتي قرار مي‌گيرد كه ممكن است شامل بارهاي شبه استاتيك، ارتعاش و آكوستيك هنگام پرتاب؛ شوك‌هاي انفجاري توليد شده توسط مكانيزم‌هاي جدايش؛ جهش روي مدار، و بعضي اوقات بارهاي فرود سياره‌اي گرايشي در صنعت هوافضا وجود دارد كه بيشتر بر تحليل‌هاي سازه‌اي و كمتر بر آزمايش براي شبيه‌سازي اين محيط‌ها تاكيد مي‌كند زيرا آزمايش ديناميك  فضاپيما وقت گير، همراه با ريسك و پر هزينه است.

هرچند، همان طور كه دكتر ادوارد استهان، مديرقبلي آزمايشگاه پيشران جت (JPL) به دنبال شكست دو فضاپيماي لارس در 1999 به تعدادي از دانشجويان مي‌گويد، «مسئله كليدي تست كردن آن را بسازيد. تست كنيد و بيشتر تست كنيد، زيرا وقتي (از دست) رفته باشد ديگر خيلي دير است.» با شناخت نقش ضروري آزمايش NASA  منابع قابل توجهي را به ايجاد شيوه‌هي خلاقانه و كارامد‌تر در آزمايش ديناميك اختصاص مي‌دهد.

تصوير 1 پرتاب يك شاتل فضا پيما را از (KSA) مركز فضايي كندي NASA نشان مي‌دهد. دانستن مقدار سيال جت مي‌توان تصور كرد كه يك فضاپيماي پرتاب شده توسط شاتل يا حامل پرتاب قابل مصرف (ELV) محيطي با نويز و ارتعاشات شديد را طي كند. در دوران اوليه برنامه‌هاي فضايي، ساخت مدل‌هاي آزمايش توسعه (DTM)فضاپيما كه صرف آزمايش مي‌شدند، متداول بود. همچنين، بيشتر سخت‌افزار فضاپيماها به خاطر بارهاي ديناميك خيلي محافظه‌كارانه طراحي شده بود. در مقابل در فرهنگ سريعتر بهتر، ارزانتر، امروزه، اغلب سخت‌افزار فضاپيما تنها يك بار ساخته مي‌شود و اين واحد پرواز اوليه در معرض آزمايش‌ها زميني قرار مي‌گيرد و سپس پرتاب مي‌شود. علاوه بر اين با تكامل صنعت هوافضا حاشيه‌هاي طراحي سازه كاهش يافته‌اند  و تاكيد بر تحليل كمتر بر آزمايش است. تمام اين مسائل به نياز به نوآوري در افزايش كارايي تست ديناميك به منظور اجتناب از شكست پرواز ضمن حداكثر سازي عملكرد و حداقل سازي هزينه، اشاره مي‌كند. اين مقاله تعدادي تكنيك جديد براي تست ديناميك را شرح مي‌دهد. كه در برنامه‌هاي فضايي تحت مديريت JPL و ساير مراكز NASA پياده‌سازي شده‌اند.

تست ارتعاش نيروي محدود

تصوير 2 نمايش يك هنرمند از رسيدن كاوشگر Cassian Huygens‌به قمر زحل، ؟ در 2004 را نشان مي‌دهد،  و تصوير 3  فضاپيماي  با ارتفاع دو طبقه باشكوه Cassian  را كه براي آزمايش ارتعاشات اتفاقي در JPL در 1997تنظيم شده است را نشان مي‌دهد. مورد آزمايش فضاپيماي پرواز واقعي بود كه اواخر سال به سمت زحمل پرتاب شد. در تست ارتعاش فضاپيما هشت نيروسنج پيزوالكتريك محور بيني لرزاننده و فضاپيما  قرار داده شده بودند تا نيروها و گشتاورهاي عكس العملي لرزاننده را اندازه‌گيري كنند. (1) محدودسازي نيروي لرزاننده مقاومت ظاهري مكانيكي آرايش پايه پرواز را شبيه‌سازي مي‌كند و آزمايش‌هاي تكراري را در تشديد موارد آزمايش به حداقل مي‌رساند. اين مشكل براي سالها به تست‌هاي ارتعاشات  هوافضا آسيب رسانده است. تصوير 4  تراكم طبيعي قدرت شتاب لرزاننده (PSD) درشت Cassiniرا نشان مي‌دهد. شكاف‌هاي نشان داده شده در تصوير 4 در فركانس 17، 30 و 37 هرتز به ترتيب مربوط به فركانس‌هاي اصلي تشديد كاوشگر Huggens، مولد ترموالكتريك راديو ايزوتوپ نگه داشته شده (RTG) و تانكهاي سوخت موشك مي‌باشد. در اين فركانس‌ها اين اجزا مانند جاذب‌هاي ديناميك عمل مي‌كنند كه به شدت ورودي ارتعاشات را هنگامي كه فضاپيما بر روي حامل پرتاب قرار داده شده است كه داراي مقاومت ظاهري مكانيكي محدودي مي‌باشد، كاهش مي‌دهد.

بدون محدود‌سازي نيرو خطر شديد تست‌هاي تكراري و شكست مصنوعي اين اجزا هنگام تست ارتعاش وجود خواهد داشت.

حد نيرو براي تست ارتعاشات مي‌تواند با در نظر گرفتن دو نوسانگر جفت شده ما در آنچه در تصوير 5 نشان داده شده محاسبه شود. براي سيستم‌هاي توزيع يافته معادل جرم‌هاي نوساني جرم موثر مودال مي‌باشد كه ترم جرم در بسط مودال تابع پاسخ فركانس‌ ظاهري جرم مي‌باشد. حداكثر پاسخ نوسانگر بار و بنابر آن حداكثر نيروي عمل كننده بين نوسانگرها در حالتي كه فركانس‌هاي تشديد دو نوسانگر جفت شده برابر باشد اتفاق مي‌افتد. و در پايين‌تر از دو فركانس تشديد سيستم جفت شد روي مي‌دهد. حداكثر نيروي اعمال شده PSD كه براي اين مورد محاسبه شده در تصوير 5 در مقابل نسبت playload‌ به جرم‌هاي نوسانگر منبع براي سه محور ضريب كيفيت بار Q2 كه برابر يك به روي دو برابر نسبت بحراني ميرايي مي‌باشد نشان داده شده است. توجه كنيد منحني‌هاي تصوير 5 كه وقتي بار و مقاومت ظاهري منبع برابر هستند، همچنان كه اغلب در مورد سازه‌هاي فضايي اين طور مي‌باشد، نسبت نيرو به جرم ضربدر شتاب ورودي تنها ريشه دوم 2 يا 3 مي‌باشد. اين كمبود تقويت شديد بين زير سيستم‌ها در آرايش‌هاي سازه‌اي زميني ساخته شده سالها قبل مشاهده شده بود[ 3] سيستم‌هاي مكانيكي يك درجه آزادي با تقويت شديد Q‌مرتبط، ابتدا در كتاب درسي و متاسفانه در تست‌هاي قراردادي ارتعاشات رخ مي‌دهند.

اندازه‌گيري نيروي ارتعاشي پرواز:

تصوير 6 آزمايش نيروهاي ارتعاشات شاتل (SVF) را نشان مي‌دهد كه يكي از playload‌هاي به كار برده شده در ماموريت STS96‌كه در پرتاب شكل 1 نشان داده شده مي‌باشد. هدف آزمايش SVF به دست آوردن اندازه‌هاي نيروي پرواز براي اعتباربخشي به شيوه‌هاي تئوري استخراج حدود نيرو مانند آنچه در تصوير 5 نشان داده شده، مي‌باشد. تصوير 7 PSD نيروي نهايي عمود بر سطح مشترك بين پوشش دهنده playload‌و ديواره جانبي شاتل را نشان مي‌دهد كه طي بازه زماني 5/2 ثانيه متناسب با حداكثر بارگذاري آكوستيك در هنگام پرتاب اندازه‌‌گيري شده است. نسبت نيروي اندازه‌گيري شده PSD‌ به اندازه‌گيري سابق PSD  شتاب ديواره جانبي () تقسيم بر جرم پوشش دهنده (100kg) به توان 2 برابر با 2 است، كه سازگار با منحني تصوير 5 براي حالت تقريبا برابر نيرو و جرم‌هاي توماني منبع مي‌باشد.

تست آكوستيك  مستقيم:

تست‌هاي آكوستيك فضاپيما معمولا در تجهيزات آزمايشي انعكاسي بزرگ (و پرهزينه) كه به وسيله محرك‌هاي الكترونيوماتيك تحريك مي‌شوند صورت مي‌گيرند. تعداد زيادي از پيمانكاران كوچكتر هوافضا داراي تجهيزات آزمايش آكوستيك انعكاسي نمي‌باشند و معمولا مناسب نيست كه فضاپيما براي آزمايش به محل تجهيزات ديگري منتقل شود. بعضي اوقات حتي مناسب نيست كه فضاپيما حركت پيچيده‌اي پيدا كند و مطلوبست كه تست آكوستيك هر جا كه فضاپيما واقع شده است. انجام شود. تصوير 8 آرايش تست آكوستيك مستقيم فضاپيماي Quik SCAT را نشان مي‌دهد كه در اكتبر 1998 در محفظه آزمايش ارتعاشات در شركت هوافضاي Ball، با استفاده از سيستم قابل حمل صوت الكتروديناميك تهيه شده توسط يك كمپاني كه سيستم‌ها صوتي براي كنسرت‌هاي موسيقي تامين مي‌كند. انجام شده است. [ 5]

تصوير 9 نمودار آزمايش   بلندگو براي تست آكوستيك Quik SCAT‌و تصوير 10 SPL هاي باند اكتاو سوم را نشان مي‌دهد كه توسط 8 ميكروفون كه به طور يكنواخت اطراف يك دايره به فاصله تقريبي 1 متر در جلوي بلندگوها و فاصله 30 سانتي‌متر از فضاپيما قرار گرفته‌اند اندازه‌گيري شده است. SPL‌ نهايي ميانگين (مركب) سيگنال‌هاي 8 ميكروفون 134 بود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,360 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 4,200 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
19_698138_6338.zip22.9k





نظرسنجی
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟
filesell filesell