بهترین و بزرگترین مرکز دانلود و خرید وفروش پروژه های پایان نامه دانشجویی و تحقیقات آماده و کارآموزی به صورت حرفه ای فایل های آموزشی و فایل های پاورپوینت
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
فروشگاه فروشگاه بزرگ علم فایل فروشگاه خرید و فروش مقاله و تحقیق

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود.ضمنا برای اینکه راحت تر محصول مورد نظرتون رو پیدا کنید از قسمت (جستجوی محصولات) بالای صفحه استفاده کنید. با تشکر

دانلود كارآفريني كارگاه نقاشي (طرح توجیهی)

دانلود كارآفريني كارگاه نقاشي (طرح توجیهی)

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*
فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد صفحه: 93
فهرست و توضیحات:

مقدمه

كودكان بسيار راستگو وصادق هستند  زيرا هنوز با دنياي ما بزرگترها  آشنا نشده اند و اين صداقت باعث ميشود كه آنها با ديدي موشكافانه وقايع را به تصوير بكشند والبته بايد توضيح در مورد كارهايشان را به  خودشان بسپاريم معلمان مقطع ابتدايي و مربيان مهدهاي كودك بايد اين نكته را مد نظر قرار دهند كه ما حق نداريم از جانب خود  نقاشي كودكان را تحليل كنيم چه بسا فكر وايده اي نو كه در ذهن كودك حين كشيدن آن نقاشي شكل گرفته با يك نظر ما از هم بپاشد زيرا اگر  نظر معلم يا مربي با نظر او فرق داشته با شد او نظر اشتباه را نظر  خود ميداند زيرا از ديد آنها معلمان اشتباه نميكنند پس بهترين راه  براي فهميدن معناي نقاشي كودكان سوال از خود آنهاست با اين كار هم به آنها اعتماد به نفس ميدهم و هم خودمان معناي اصلي نقاشي شان را  درك ميكنيم مثلا ما ميتوانيم اين سوال را از كودك بپرسيم :

شما نميخواهي در مورد اين نقاشي قشنگت برام حرف بزني؟

در حين شنيدن جواب اين سوال ما به فاصله ذهني خود با دنياي كودك پي ميبريم واين  اصل را به خوبي درك ميكنيم كه: هيچگاه نبايد نقاشي كودكان را از ديدگاه خود ببينيم تجربه نشان داده كه  80./. از كودكان چنان به زيبايي در مورد نقاشي هاي خود صحبت ميكنند كه حتي هنر مندان بزرگ هم از ديدن اين نواقص در محيط اطراف عاجزند پس ما نبايدآينه زلال كودكان را با نظرات غير كارشناسانه ي خود كدر كنيم .

نكته اي ديگر كه   بايد آن را مد نظر قرار دهيم اين است كه هيچگاه نبايد نظرات اصلاحي را براي نقاشي به كودكان گوش زد كنند (اين نكته بيشتر براي سنين  پيش دبستاني و كلاسهاي اول و دوم صادق است) مثلا‌ ً كودكي نقاشي اش را بدون رنگ كشيده ما نبايد مستقيما ً به او بگوييم كه چرا از رنگ استفاده نكردي بلكه ميتوانيم از او بپرسيم كه كارت تمام شده به نظر خودت چيزي در نقاشي ات كم نيست اين به آن دليل است كه آنها با رنگها بيشتر آشنا هستند و خوب ميدانند كه كجا بايد استفاده شود وكجا نبايد؟ متاسفا نه ديده شده كه بعضي از مربيان نا آگاه در اين مواقع اين جمله را ميگويند كه : (( نقاشي بدون رنگ معنا ندارد ))

 اين نظر بسيار غلط ميباشد چون بعضي صحنه ها از ديد كودك بي رنگ ميباشد  و ما نبايد به اين  كاراصرار داشته باشيم البته بري كودكي   كه مكررا ً نقاشي هايش را سياه وسفيد ميكشد دو فرضيه وجود دارد:

  1-  بارنگ آشنا نيست : كه در اين صورت مربي ميتواند در جلسات  بعد اول رنگها را (بدون تاكيد بر استفاده از آنها) براي او معرفي كند  مثلا بگويد اين چه رنگيه ؟ و در محيط اطرافمان چه چيزي به اين رنگ است ....

2- مشكل رواني دارد : در اين صورت معلم بدون زدن انگ به اوا بايد سريعا ً موضوع را با خانواده كودك در ميان بگذارد تا از روانشناس كمك گرفته شود چه بسا كودك در معرض افسردگي باشد.

 در پايان ما به اين نتيجه ميرسيم كه در واقع نقاشي در سنين پايين بيشتر جنبه روانشناسانه دارد نه هنر؟ زيرا اگر بخواهيم اصول  اوليه نقاشي را به آنها ياد بدهيم قطعا ً ضربه اي جبران نشدني را به خلاقيت آنها وارد كرده ايم ما در اينجا قصد داريم كه با ايجاد آموزشگاه نقاشي اين خلاقيت را در سنين پائين شكوفا كنيم.

تقاضانامه

بسمه تعالي

خواهشمند است مطابق طرح پيشنهادي پيوست با صدور جواز تاسيس براي احداث يك آموزشگاه نقاشي موافقت فرمائيد ضمنا جزوه مقررات و گردش كار صدور مجوزها را مطالعه نموده متعهد و ملزم به رعايت كليه مفاد آن مي باشم .

بيوگرافي :

   اينجانب......... متولد سال .....  صادره از .... و ميزان تحصيلات ...... هستم و  چون علاقه‌ي زيادي به نقاشي داشتم توانستم ديپلم نقاشي را بگيرم تا بتوانم در جايي مشغول به كار شوم . من بعد از گرفتن ديپلم   با كمك پدرم توانستيم جائي را اجاره كنيم و در آن مشغول به كار شويم. من از ايجاد اين كارگاه براي زندگي خانواده و جامعه  و افراد جوان كه به كار نيازمند بودند از ثروت پدرم تا حدودي استفاده كردم تا توانستم اين كارگاه را ايجاد كنم. من تا آنجائي كه امكان دارد سعي مي‌كنم از توانايي خودم استفاده كنم و در مواقع ضروري از پدر و دوستان كمك مي‌گيرم، و يكي از خصلتهاي من اين است كه هميشه از  آدم‌هايي كه در كارشان نظم و برنامه ريزي دارند سرمشق بگيرم . و يكي از كساني كه سرمشق من در كارهايم بود پدرم هستند.

من سعي مي‌كنم در برابر مشكلات نااميد نشوم و در برابر مشكلات صبر و استقامت داشته باشم و از پدر و دوستان و خانواده‌ام كمك مي‌گيرم و هيچ وقت صبر و استقامت خود را در برابر شكست از دست نمي‌دهم .

از نظر من يك كارآفرين موفق كسي است كه در كارهاي خود اول از همه به خدا توكل داشته باشد و بعد در كارهاي خود برنامه‌ريزي داشته باشد و طبق  آنچه برنامه ريزي كرده است پيش رود و در كارهاي خود نظم را رعايت كند و از كمك ديگران كه در اين كار تجربه دارند استفاده كند تا بتواند كارآفرين موفقي شود.

من فردي با ايمان هستم و براي انجام هر كاري اول خدا و بعد چيزهاي ديگر را در نظر مي‌گيرم و تا حدودي در كارهايم صرفه‌جوئي مي‌كنم تا آنجا كه كار براي خانواده و كاركنان شركت مشكل ايجاد نكند و هميشه دوست دارم ساده زندگي كنم و ساده زيستن را به ديگران بياموزم و دوست  دارم اگر براي يكي از كاركنان  مشكلي پيش بيايد تا آنجائي كه مي‌توانم مشكل آنها را رفع كنم اگر مشكل آنها مالي باشد وجهي را به آنان قرض مي‌دهم. دوست دارم كاركنان  در كارهايشان دقت لازم را به جا آورند و اگر در كارهايشان با مشكل روبرو شدند من را در جريان بگذارند و از نظر خودم من در كارهايم تا بحال موفق بودم و سعي مي‌كنم در آينده هم همين‌طور كه هستم باشم . و من اين موفقيت خودم را مديون پدر و مادرم مي‌دانم.   

1 - عنوان طرح:  آموزشگاه نقاشي نقاشان شيراز

2 - محل اجراي طرح :  

3 - مشخصات متقاضيان

4 - محصول:

5 -   سرمايه‌گذاري:

6 - زمين:

7  ساختمان سازي

8 ماشين آلات و تجهيزات و وسائل آزمايشگاهي :

9 تاسيسات

10_ مواد اوليه و بسته بندي

11 آب و برق و سوخت مصرفي

12_ برآورد هزينه تعميرات و نگهداري

13 برآورد حقوق و دستمزد و نيروي انساني

14- برآورد سرمايه ثابت:  - هزينه سرمايه گذاري 

15- برآورد سرمايه در گردش

16- نحوه سرمايه گذاري

17- برآورد هزينه استهلاك

18- هزينه هاي توليد سالانه

19- محاسبه نقطه سربه سر (در 100% راندمان)

تبليغات آموزشگاه

گزارشي از كار اين آموزشگاه

كليه مراحلي كه در اين آموزشگاه به هنرجويان آموزش داده مي شود از اولين جلسه تا مرحله پاياني بصورت زير مي باشد .

رنگ

اگر نور سفيد ( نور خورشيد ) را به وسيله منشور مثلث القاعده تجزيه كنيم، نواري از يك سلسله رنگهاي پيوسته از قرمز، نارنجي، زرد، سبز و آبي گرفته تا بنفش به وجود مي آيد. اگر اين اشعه رنگين به وسيله يك عدسي جمع شود، از تجمع آنها مجدداً نور سفيد حاصل مي گردد. اين تجزيه طيف نور بعد از باران به اسم قوس قزح ( رنگين كمان ) ديده مي شود.

وقتي نور سفيد به يك جسم رنگي مي تابد، شيء مزبور قسمتي از آن را جذب و نور را منعكس مي كند. هر جسمي بر حسب رنگ خود، نور همرنگ خويش را منعكس مي كند. مثلاً يك جسم قرمز، نور قرمز را منعكس مي كند و ساير نورها  را به خود مي گيرد. هر گاه جسمي تمام طول موجها را جذب كند به رنگ سياه ديده خواهد شد و اگر همه آنها را منعكس نمايد، سفيد به نظر خواهد آمد.

خواص رنگ:

رنگها داراي خواص زير مي باشند:

۱- شدت رنگ: كه مربوط به پر رنگي و كم رنگي آن است. رنگهاي اصلي داراي بالاترين شدت رنگ يا درخشندگي مي باشند.

۲- ارزش رنگ: روشني يا تاريكي رنگهاي مختلف را ارزش رنگ مي گويند. رنگهاي تاريكتر و شفافتر از نظر بصري سنگيني و وزن بيشتري از رنگهاي روشن تر و خفه تر دارند. رنگهاي تيره به نظر كوچكتر از رنگهاي روشن مي آيند.  

۳- ته رنگ (Hue ) هيو: هيو اسامي رنگهاي مختلف مثل قرمز يا آبي يا سبز است.

رنگهاي سرد و گرم

شايد صحبت از گرمي و سردي رنگ عجيب به نظر برسد اما تجربه علمي نشان داده است كه در يك اتاق سبز يا آبي (سبز و آبي جزو رنگهاي سرد هستند ) احساس سرما به انسان دست مي دهد. در حالي كه اتاقي به رنگ قرمز يا نارنجي حس گرما را در انسان بيدار مي كند. در تجربه مذكور، افرادي كه در اتاق سبز آبي بوده اند در حرارت 15 درجه احساس سرما كرده اند، حال آنكه ساكنان اتاق نارنجي، قرمز در حرارت 11 تا 13 درجه سانتي گراد احساس سرما نكرده اند. در حقيقت رنگهاي سرد، گردش خون را كند مي كنند و رنگهاي گرم باعث سرعت جريان آن مي گردند. براي نمايش اجسام نزديك از رنگهاي گرم و براي نمايش اجسام دور از رنگهاي سرد استفاده مي شود. رنگهاي گرم مانند انواع زرد، قرمز و نارنجي و رنگهاي سرد مانند انواع آبي، سبز و بنفش.

رنگ مايه (توناليته)

غرض از توناليته يا رنگ مايه درجات مختلفي از رنگ مي باشد كه با نور منعكس شده از ماده رنگي رابطه دارند. درجات مختلف رنگ را يك بار به وسيله تركيب با سفيد و نيز به وسيله رقيق كردن رنگ با آب مي توان به دست آورد. 

رنگهاي اصلي و فرعي

رنگ اصلي، رنگي است كه آن را از تركيب رنگهاي ديگر نتوان به دست آورد. بر اساس تئوري كلاسيك رنگ، رنگهاي اصلي عبارتند از: زرد، قرمز، آبي. از حيث نظري، با استفاده از اين سه رنگ و افزودن سفيد، تمام رنگهاي طيف را مي توانيم به دست آوريم. رنگهاي اصلي در نهايت درخشندگي و اشباع مي باشند. رنگهايي كه مستقيماً از تركيب رنگهاي اصلي به دست مي آيند به رنگهاي فرعي موسومند و عبارتند از: نارنجي كه از تركيب قرمز و زرد، بنفش كه از تركيب قرمز و آبي،سبز كه از تركيب آبي و زرد به وجود مي آيند.

رنگهاي مكمل و متضاد

دو رنگ مكمل دو رنگي هستند كه تمام رنگهاي طيف را در خود داشته باشند . مثلاً رنگهاي قرمز و سبز دو رنگ مكمل يكديگرند . زيرا رنگ سبز تركيبي از زرد و آبي است و قبلاً گفتيم كه زرد و آبي و قرمز رنگهاي اصلي هستند كه از تركيب آنها مي توانيم تمام رنگهاي طيف را به دست بياوريم. بنابراين، رنگ مكل هر رنگ اصلي عبارت است از تركيب دو رنگ اصلي ديگر. هر دو زوج رنگ مكل با يكديگر متضاد نيز مي باشند. يعني در كنار يكديگر اختلاف شديدي را به چشم مي آورند. به طور مثال در يك فضاي وسيع سبز رنگ چند لكه كوچك قرمز به راحتي به چشم مي خورد و خود را نمايان مي سازد و با درخشندگي، تضاد خود را با زمينه سبز نشان مي دهد و تعادل لازم را در چشم برقرار مي كند.

طبيعت بي جان

شيوه رنگ آميزي با مداد رنگي

مداد رنگي از ساده ترين و سريعترين ابزار هاي نقاشي مي باشد كه داراي ويژگي هاي خاصي است. به وسيله مداد رنگي خطوط نازك و ظريف و نيز سطح هاي رنگي بزرگ و همچنين انواع رنگها و نيم رنگهاي ممكن را مي توان به وجود آورد. با اين ابزار مي توانيد با سرعت نقاشي كنيد و با كم و زياد نمودن فشار دست قدرت رنگ ها را شديد يا ضعيف نماييد. مداد رنگي به وسيله پاك كن پاك مي شود و تغييراتي را كه لازم است در نقاشي ايجاد شود، امكان پذير مي سازد. بر روي انواع كاغذ هاي نرم و زبر مي توان به راحتي با اين وسيله كار كرد مداد رنگي بر روي كاغذ زبر ايجاد بافت هاي گوناگوني مي كند كه از نظر بصري تأثير خاصي دارد. مداد رنگي از گروه رنگ هاي نيمه شفاف است كه به راحتي با يكديگر مخلوط مي شود و مي توان رنگها را به صورتي با يكديگر مخلوط كرد كه در عين آنكه هر دو رنگ خاصيت رنگي خود را حفظ مي نمايند، موجب پيدايش رنگ تازه اي نيز خواهند شد. سعي كنيد بيش از دو يا سه رنگ را با يكديگر مخلوط نكنيد زيرا از درخشندگي رنگ كاسته خواهد شد. نرمي يا سختي نوك مداد رنگي نيز در رنگ آميزي طرح مؤثر مي باشد. آزادي عمل در طرز كار با اين وسيله موجب مي شود كه به تنوع زيادي در نقاشي دست يابيد.

شيوه رنگ آميزي با آبرنگ

ابزارهاي لازم براي كار با آبرنگ، يك جعبه آبرنگ خوب كه حد اقل دوازده رنگ داشته باشد. همچنين قلم موي شماره 10 آبرنگ به اندازه متوسط است، با اين قلم مو مي توانيد لكه هاي نسبتاً بزرگ ايجاد نماييد و نيز خطوط ظريف را نيز رسم نماييد. قلم موي خوب وقتي خيس مي شود نوكش به نازكي سوزن در مي آيد. وسيله ديگري كه براي نقاشي با آبرنگ لازم داريد عبارتند از: يك تخته شاسي به رنگ سفيد. (از يك صفحه شيشه اي كه پشت آن كاغذ سفيد چسبانده شده مي توانيد استفاده كنيد.) سفيدي شيشه يا تخته شاسي سبب مي شود كه رنگ هايي را كه با هم مي آميزيد ببينيد و ميزان غلظت آن را تشخيص دهيد. يك قطعه اسفنج (ابر) كه با آن بتوانيد كاغذ را مرطوب بنماييد، پارچه تميزي براي پاك كردن و خشك نمودن قلم ها و همچنين دو ظرف كوچك براي آب، يكي براي شستن قلم مو و ديگري برا ي آماده نمودن و در هم آميختن رنگها. پيش از شروع نقاشي با آبرنگ كاغذ را نمناك كنيد (با اسفنج مرطوب ) سپس كاغذ را بر روي ميز يا تخته زير دستي با چسب بچسبانيد. در اين حالت سطح كاغذ چين خوردگي دارد ولي پس از چند دقيقه كه نم كاغذ برچيده شد سطح آن نيز صاف مي گردد. كاغذ را دوباره مرطوب نماييد و اندكي صبر كنيد تا نم آن كم شود، در حيني كه سطح كاغذ در حال خشك شدن است با مداد نرم، پاره اي از قسمت هاي شكلي را كه در نظر داريد مجسم سازيد روي كاغذ نمناك طرح كنيد. پس از پايان طرح كاغذ را به كنار بگذاريد تا رطوبت در آن رسوخ نمايد، در اين فرصت رنگها را آماده كنيد.

قلم مو را با مقداري آب و با رنگ آغشته سازيد و رنگ را كاملاً روي تخته شاسي بماليد تا كاملاً حل شود. دفترچه آبرنگ يا تخته اي را كه كاغذ آبرنگ بر روي آن چسبيده روي سطح صاف قرار داده و به نقاشي بپردازيد. قلم مو بايد هميشه پر از آب و رنگ باشد، خواه شكل ظريفي را نقش كنيد و يا اينكه سطح بزرگي را رنگين سازيد. دليلش اين است كه در اين روش، عمل نقاشي بايد با سرعت و جرأت انجام گيرد و چنانچه قلم مو خشك باشد اين عمل امكان پذير نخواهد بود. در نقاشي با آبرنگ براي اينكه رنگها در همديگر نروند، بين ضربات قلم فاصله كوتاهي در نظر بگيريد تا كاغذ بتواند رنگ اول را در خود فرو ببرد و براي پذيرش رنگ بعدي آماده شود. اگر بخواهيد رنگ ها كاملاً شفاف و درخشنده با شند بايد صبر كنيد تا لايه رنگي كه روي كاغذ كشيده ايد كاملاً خشك شود و سپس لايه ديگر را روي آن بكشيد. چون جنسيت مادي آبرنگ شفاف است، بنابراين هر لايه اي كه روي لايه ديگر مي نهيد رنگ لايه زيرين را نيز نشان مي دهد و در محل برخورد دو لايه، رنگ تيره تر خواهد شد. مثلاً اگر سطحي را به ر  نگ سبز درآوريد و پس از خشك شدن لايه قرمز روي آن بكشيد در نقاطي كه سبز و قرمز روي هم قرار گرفته باشد رنگ قهوه اي پديد خواهد آمد. ولي نبايد بيش از دو يا سه رنگ را با هم مخلوط نمود چون در اين صورت رنگ كدر خواهد شد. هرگز رنگ سفيد به كار نبريد. سفيد، رنگها را مات مي كند و از درخشندگي رنگ مي كاهد و خصلت نقاشي با آبرنگ يعني (شفافيت) را از بين مي برد.

آبرنگ را نبايد غليظ به كار ببريد چون رنگ غليظ نمي گذارد ساير رنگها از زير آن ديده شوند و نقاشي آبرنگ به نقاشي با گواش شبيه خواهد شد. قلم مو را بعد از هر رنگ در آب تميز بشوييد و با پارچه خشك كنيد و سپس به رنگ ديگر آغشته نماييد. براي از بين بردن لكه رنگي كه به نظرتان جالب نيست، اسفنج را در آب خيس كنيد و آهسته روي لكه مزبور بكشيد. لكه را با دقت به وسيله اسفنج برداريد. صبر كنيد تا كاغذ خشك شود. پس از آنكه كاغذ كاملاً خشك شد رنگ مورد نظر را به شكل لايه نازك روي آن قرار دهيد. براي اينكه در نقاشي با آبرنگ موفقيت كامل به دست آوريد تمرين را از موضوع هاي كوچك و بسيار ساده آغاز نماييد. دو عدد ميوه، چند فنجان، يك شاخه گل و ... ابتداي اين كار دقيقاً به اين اشيا نگاه كنيد. رنگهاي آنها را تشخيص دهيد، مرز تاريكي و روشني رنگ ها را معين كنيد وبه ساختن آنها بپردازيد.                                                               

كلاژ يا وصله گري ( چسباندن مواد و اشياء در نقاشي )

ساختن يك اثر هنري به وسيله اشيا و مواد، عملي لذت بخش و در عين حال آسان است. اين روش توسط ژرژ براك نقاش فرانسوي قرن بيستم معمول گشت. در اين روش به عوض رنگ و قلم مو از كاغذهاي رنگي، يا كاغذ روزنامه، پارچه و مواد ديگر، كه به شكلهاي مختلف بريده شده اند و يك چسب استفاده مي كنيم. تأثيري كه كاغذ رنگي در چشم ايجاد مي كند با تأثيري كه رنگي كه با قلم مو روي بوم گذارده مي شود تفاوت دارد. در اين روش به تركيب رنگ نيازي نيست بلكه انتخاب رنگ ها و چگونگي همجوار نمودن آنها اهميت دارد. به عبارت ديگر كمپوزيسيون مناسبي از تركيب اشياء و رنگ آنها را در ميان موضوعي خاص ايجاد مي كند. با كاغذ كشي، كاغذ هاي شفاف و انواع زرورقهاي رنگي تمرينهاي جالبي مي توان انجام داد، به دليل شفاف بودن اين كاغذها، رنگ كاغذ زير از پشت كاغذي كه روي آن چسبانده مي شود ديده مي شود و توليد نيم رنگهايي مي كند كه با كاغذهاي معمولي نمي توان به دست آورد.

نقاشي با چاپ كليشه ( چاپ دستي رنگي )

چاپ دستي وسيله ساده و سرگرم كننده اي است كه امكان تكرار شكلها را آسان مي كند. با اين روش مي توان نسخه هاي متعددي از يك يا چند شكل ايجاد نمود و در صورت لزوم رنگ آنها را تغيير داد، از اين رويه در تهيه طرح هاي تزئيني، ساختن كاغذ ديواري و نقش پارچه مي توان استفاده نمود. براي تهيه چاپ دستي به نحو زير عمل كنيد:

يك ورق مقواي نازك سفيد كه مقاومت كافي داشته باشد تهيه كنيد. تصويرهايي را كه مي خواهيد تكرار نماييد با مداد نازك روي اين صفحه طرح كنيد. درون شكل ها را با كارد كاغذبري و يا قيچي ببريد. به اين ترتيب كليشه اي با فرم هاي تو خالي پديد مي آيد. كليشه مزبور را روي كاغذ سفيد پونز كنيد. (كاغذ بايد قبلاً روي تخته اي ثابت شده باشد) با رنگ آميزي درون فضاي سفيد نتيجه كار اثري است كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد.

چاپ دستي را مي توان با پاشيدن رنگ هم رنگ آميزي نمود. براي اين كار يك مسواك كهنه را در رنگ گواش رقيق فرو كنيد. مسواك را در دست بگيريد و با دست ديگر چوب نازكي را به كليشه تكيه دهيد. مسواك را به لبه چوب بماليد. با اين عمل قطرات رنگ روي كليشه پخش مي شود. براي اينكه شكلها كاملاً رنگ بگيرند اين عمل را چندين بار تكرار نماييد. در اين شيوه براي آنكه رنگها با هم آميخته نشوند پس از پايان رنگ آميزي هر شكل روي آن را با يك تكه كاغذ بپوشانيد. اگر شيوه رنگ پاشي با مسواك را خوب ياد بگيريدمي توانيد با كم و زياد كردن مقدار رنگي كه روي شكلها مي پاشيد حجم و سايه روشن شكل را هم مجسم سازيد. اگر چند رنگ را روي يك شكل بپاشيد رنگهاي تركيبي جالبي پديد خواهند آمد. به طور مثال اگر دو رنگ متضاد مثلاً سبز و قرمز را روي يك شكل بپاشيد، نقطه هاي رنگين در كنار هم تأثير چشمگيري خواهند داشت. به غير از مسواك از رنگ پاش هاي ديگر نظير اسپري هاي رنگ و نيز فوتك رنگ كه بافتي مشابه بافت روش مسواك دارد و يا اير براش كه نوعي پمپ رنگ پاش در ابعاد كوچك مي باشد، مي توان استفاده كرد. در چاپ رنگي بايد نكات زير را رعايت نمود:

رنگ را در ظرفي با آب مخلوط نماييد. غلظت اين مايع بايد متعادل باشد. مسواك نبايد بيش از حد از مايع رنگين انباشته باشد چون در اين صورت قطرات درشت رنگ روي كار خواهد چكيد. مسواك را با ملايمت و با حركت يكنواخت به لبه تخته بكشيد. پيش از آنكه رنگ خشك شود رنگ ديگري روي آن نپاشيد. پس از پايان رنگ آميزي كليشه را به آرامي از روي ورقه اي كه شكل ها بر روي آن چاپ شده است برداريد.

این فقط قسمتی از متن کارآفرینی است . جهت دریافت کل متن ، لطفا آن را خریداری نمایید


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,200 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
49_703516_1092.zip159.6k





نظرسنجی
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟
filesell filesell